Молитва на сон на покров

Молитвы перед иконой «Покров Пресвятой Богородицы»

Икона «Покров Пресвятой Богородицы» является одной из самых сильных икон Божьей Матери. Перед ней читают молитвы для мощной защиты (покрова) от всякого скверна и за помощью в делах.

Вот о чем просят в молитве перед этой иконой:

— о взаимной любви,
— об удачном замужестве для незамужних девушек, о хорошем женихе,
— о крепком браке и взаимопонимании в семье для замужних,
— о зачатии ребенка,
— об удачном протекании беременности,
— о рождении здоровых детей,
— о защите детей от всего дурного,
— о здоровье и исцелении близких,
— о хорошей работе,
— о финансовом благополучии и благосостоянии, достатке в деньгах.

Эта молитва может быть также использована для освящения дома.

Текст молитвы

О Пресвятая Дево, Мати Господа Вышних сил, Небесе и земли Царице, града и страны нашея всемощная Заступнице!

Приими хвалебно-благодарственное пение сие от нас, недостойных раб Твоих, и вознеси молитвы наша ко Престолу Бога Сына Твоего,

да милостив будет неправдам нашим и пробавит благодать Свою чтущим Всечестное Имя Твое и с верою и любовию поклоняющимся чудотворному образу Твоему.

Несмы бо достойни от Него помиловани быти, аще не Ты умилостивиши Его о нас, Владычице, яко вся Тебе от Него возможна суть.

Сего ради к Тебе прибегаем, яко к несомненней и скорей Заступнице нашей: услыши нас, молящихся Тебе, осени нас вседержавным Покровом Твоим и испроси у Бога Сына Твоего пастырем нашим ревность и бдение о душах,

градоправителем мудрость и силу, судиям правду и нелицеприятие, наставником разум и смиренномудрие, супругом любовь и согласие, чадом послушание, обидимым терпение, обидящим страх Божий, скорбящим благодушие, радующимся воздержание;

всем же нам дух разума и благочестия, дух милосердия и кротости, дух чистоты и правды.

Ей, Госпоже Пресвятая, умилосердися на немощныя люди Твоя;

разсеянныя собери, заблуждшия на путь правый настави, старость поддержи, юныя уцеломудри, младенцы воспитай и призри на всех нас призрением милостиваго Твоего заступления, воздвигни нас из глубины греховныя и просвети сердечныя очи наша ко зрению спасения;

милостива нам буди зде и тамо, в стране земнаго пришельствия, и на Страшнем Суде Сына Твоего:

преставльшияся же в вере и покаянии от жития сего отцы и братию нашу в Вечней Жизни со Ангели и со всеми святыми жити сотвори.

Ты бо еси, Госпоже, Слава небесных и Упование земных, Ты по Бозе наша Надежда и Заступница всех притекающих к Тебе с верою.

К Тебе убо молимся и Тебе, яко Всемогущей Помощнице, сами себе и друг друга и весь живот наш предаем, ныне и присно, и во веки веков.

Источник

Молитвы на Покров Пресвятой Богородицы

14 октября весь православный мир празднует святой день – праздник Покрова Пресвятой Богородицы. История этого праздника восходит к X веку, но по сей день среди православных верующих молитва на Покров Пресвятой Богородицы считается одной из сильнейших, к которой прибегают и в час печали, и в минуты радости.

Молитва на сон на покров. foto 1 pokrov presvyatoy bogoroditsy. Молитва на сон на покров фото. Молитва на сон на покров-foto 1 pokrov presvyatoy bogoroditsy. картинка Молитва на сон на покров. картинка foto 1 pokrov presvyatoy bogoroditsy. Икона «Покров Пресвятой Богородицы» является одной из самых сильных икон Божьей Матери. Перед ней читают молитвы для мощной защиты (покрова) от всякого скверна и за помощью в делах.

Много веков назад Божья Матерь спасла жителей Константинополя от нашествия мусульманских войск, накрыв их своим покровом-покрывалом, а также накрыв молящихся в храме, создав таким образом невидимую защиту для жителей. После такого чуда к помощи молитвы Покрова Пресвятой Богородицы верующие обращались не раз в минуту смертельной опасности, перед кровопролитными сражениями, в минуту отчаяния.

На Руси к молитве на Покров не одну сотню лет относятся с особым благоговением, к примеру, казаки на Украине считают Матерь Божию своей покровительницей и для них данная молитва имеет огромное значение.

Праздник Покрова считается у многих народов периодом, когда девушки могут просить у Заступницы удачного замужества. Замужние пары просят у Матери Божьей укрепить их семейные отношения.

Молитва на сон на покров. foto 2 ikona pokrova presvyatoy bogoroditsy. Молитва на сон на покров фото. Молитва на сон на покров-foto 2 ikona pokrova presvyatoy bogoroditsy. картинка Молитва на сон на покров. картинка foto 2 ikona pokrova presvyatoy bogoroditsy. Икона «Покров Пресвятой Богородицы» является одной из самых сильных икон Божьей Матери. Перед ней читают молитвы для мощной защиты (покрова) от всякого скверна и за помощью в делах.

В чем помогает молитва на Покров Пресвятой Богородицы?

Любой верующий может всегда рассчитывать на заступничество Пресвятой Богоматери, но на праздник Покрова она приобретает особый смысл.

Обращаясь с молитвой перед иконой Покрова Пресвятой Богородицы, многие надеются на помощь в различных ситуациях:

Читать молитвы на Покров можно не только в преддверии праздника, но и в любой день, обращаясь к иконе с образом Божьей Матери. Искренние слова молитвы обязательно помогут вам, и вы получите очень сильную защиту.

Тексты молитв на Покров

Тропарь, глас 4

Днесь благове́рнии лю́дие све́тло пра́зднуем/ осеня́еми Твои́м, Богома́ти, прише́ствием,/ и к Твоему́ взира́юще Пречи́стому о́бразу, уми́льно глаго́лем:/ покры́й нас честны́м Твои́м Покро́вом,/ и изба́ви нас от вся́каго зла,/ моля́щи Сы́на Твоего́, Христа́ Бо́га на́шего,// спасти́ ду́ши на́ша.

Перевод: В сей день мы, правоверные люди, торжественно празднуем, осеняемые Твоим, Богоматерь, пришествием; и, взирая на Твой пречистый образ, со умилением взываем: «Покрой нас священным Твоим Покровом и избавь нас от всякого зла, умоляя Сына Твоего, Христа Бога нашего, спасти души наши».

Кондак, глас 3

Де́ва днесь предстои́т в це́ркви,/ и с ли́ки святы́х неви́димо за ны мо́лится Бо́гу,/ А́нгели со архиере́и покланя́ются,/ апо́столи же со проро́ки ликовству́ют:// нас бо ра́ди мо́лит Богоро́дица Преве́чнаго Бо́га.

Перевод: Сегодня Дева предстоит в храме и с сонмами святых невидимо за нас молится Богу. Ангелы со архиереями поклоняются, Апостолы же со пророками ликуют: ибо за нас молит Богородица Предвечного Бога.

Молитва первая

О, Пресвятая Дево, Мати Господа вышних сил, небесе и земли Царице, града и страны нашея Всемощная Заступнице! Приими хвалебно-благодарственное пение сие от нас, недостойных раб Твоих, и вознеси молитвы наша ко Престолу Бога Сына Твоего, да милостив будет неправдам нашим, и пробавит благодать Свою чтущим всечестное имя Твое и с верою и любовию покланяющимся чудотворному образу Твоему. Несмы бо достойни от Него помиловани быти, аще не Ты умилостивиши Его о нас, Владычице, яко вся Тебе от Него возможна суть. Сего ради к Тебе прибегаем, яко к несомненней и скорей Заступнице нашей: услыши нас, молящихся Тебе, осени нас вседержавным покровом Твоим, и испроси у Бога Сына Твоего: пастырем нашим ревность и бдение о душах, градоправителем мудрость и силу, судиям правду и нелицеприятие, наставником разум и смиренномудрие, супругом любовь и согласие, чадом послушание, обидимым терпение, обидящим страх Божий, скорбящим благодушие, радующимся воздержание, всем же нам дух разума и благочестия, дух милосердия и кротости, дух чистоты и правды. Ей, Госпоже Пресвятая, умилосердися на немощныя люди Твоя; разсеянныя собери, заблуждшия на путь правый настави, старость поддержи, юныя уцеломудри, младенцы воспитай, и призри на всех нас призрением милостиваго Твоего заступления, воздвигни нас из глубины греховныя и просвети сердечныя очи наша ко зрению спасения, милостива нам буди зде и тамо, в стране земнаго пришельствия и на страшнем суде Сына Твоего; преставльшияся же в вере и покаянии от жития сего отцы и братию нашу в вечней жизни со Ангелы и со всеми святыми жити сотвори. Ты бо еси, Госпоже, Слава небесных и Упование земных, Ты по Бозе наша Надежда и Заступница всех, притекающих к Тебе с верою. К Тебе убо молимся, и Тебе, яко Всемогущей Помощнице, сами себе и друг друга и весь живот наш предаем, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Молитва вторая

Царице моя Преблагая, Надеждо моя Пресвятая, приятелище сирым и странным Заступнице, бедствующих помоще и озлобляемых покрове, зриши мою напасть, зриши мою скорбь: отвсюду искушением одержим есмь, а заступающаго несть. Ты убо сама помози ми яко немощну, окорми мя яко странна, настави яко заблуждша, уврачуй и спаси яко безнадежна. Не имам бо иныя помощи, ни инаго предстательства, ни утешения, токмо Тебе, о Мати всех скорбящих и обремененных! Призри убо на мя, грешнаго и во озлоблении сущаго, и покрый мя пресвятым омофором Твоим, да избавлен буду от зол, мя обышедших, и восхвалю выну препетое имя Твое. Аминь.

Источник

Икона Богородицы Покров Пресвятой Богородицы

Празднование:

История

В пер­вой по­ло­вине X ве­ка в Ца­рь­гра­де жил ве­ли­кий по­движ­ник Ан­дрей Юро­ди­вый, спо­доб­ляв­ший­ся чуд­ных ду­хов­ных ви­де­ний и ве­ли­ких от­кро­ве­ний.

Од­на­жды он при­шел в зна­ме­ни­тый Влахерн­ский храм, где хра­ни­лась ри­за Бо­го­ма­те­ри с Ее омо­фо­ром и ча­стью по­я­са.

Омо­фор — это по­кры­ва­ло, ко­то­рым иудей­ские жен­щи­ны по­кры­ва­ли го­ло­ву и ко­то­рое спус­ка­лось до ног.

Бла­жен­ный Ан­дрей при­шел в храм от­сто­ять все­нощ­ную. Его со­про­вож­дал юный по­чи­та­тель его Епи­фа­ний, быв­ший впо­след­ствии, с име­нем По­ли­евк­та, пат­ри­ар­хом Кон­стан­ти­но­поль­ским. Бла­жен­ный Ан­дрей обык­но­вен­но по­дол­гу оста­вал­ся в церк­вях и по­сле окон­ча­ния служ­бы. На этот же раз все­нощ­ное бде­ние про­дол­жа­лось дол­го. В чет­вер­том ча­су но­чи Епи­фа­ний уви­дал Пре­свя­тую Бо­го­ро­ди­цу, иду­щую от цар­ских врат в ве­ли­кой сла­ве. Ее под­дер­жи­ва­ли Иоанн Кре­сти­тель и апо­стол Иоанн Бо­го­слов. Окру­жа­ло Пре­свя­тую Бо­го­ро­ди­цу мно­же­ство свя­тых в бе­лых и си­я­ю­щих одеж­дах, и все они пе­ли ду­хов­ные гим­ны. Пре­свя­тая Вла­ды­чи­ца при­бли­зи­лась к ам­во­ну.

Ду­мая, не есть ли это ви­де­ние ис­ку­ше­ние для него, бла­жен­ный Ан­дрей спро­сил Епи­фа­ния:

— Ви­дишь ли Гос­по­жу и Ца­ри­цу ми­ра?

— Ви­жу и ужа­са­юсь, — от­ве­чал Епи­фа­ний. Меж­ду тем Пре­чи­стая Бо­го­ро­ди­ца пре­кло­ни­ла ко­ле­на и дол­го мо­ли­лась, и сле­зы сте­ка­ли по ла­ни­там Ее. Бо­го­ма­терь про­шла в ал­тарь и дол­го еще там мо­ли­лась за на­род. За­тем Она вы­шла от­ту­да, сня­ла быв­шее на Ней го­лов­ное по­кры­ва­ло и, тор­же­ствен­но дер­жа его в ру­ках, рас­про­стер­ла над все­ми мо­ля­щи­ми­ся, как бы по­кры­вая им их. За всем этим сле­ди­ли св. Ан­дрей и Епи­фа­ний, по­ка ви­де­ние не ис­чез­ло. Ан­дрей пе­ре­дал о нем на­ро­ду, и рас­сказ его про­из­вел силь­ное впе­чат­ле­ние.

В Гре­ции празд­ник По­кро­ва не по­лу­чил по­все­мест­но­го рас­про­стра­не­ния. Это мож­но объ­яс­нить сму­та­ми, вол­но­вав­ши­ми в то вре­мя им­пе­ра­тор­ский и пат­ри­ар­ший пре­сто­лы. В гре­че­ских свят­цах празд­ник По­кро­ва да­же не упо­ми­на­ет­ся.

Но рус­ская ду­ша, чту­щая Бо­го­ма­терь, бы­ла уми­ле­на и по­ра­же­на этим со­бы­ти­ем, в ко­то­ром так яр­ко вы­ра­зи­лось мо­лит­вен­ное пред­ста­тель­ство Вла­ды­чи­цы Небес­ной за лю­дей. В од­ном древ­нем сла­вян­ском Про­ло­ге ка­кой-то князь или епи­скоп пи­шет: «Егда слы­шах, по­мыш­лях: ка­ко страш­ное и ми­ло­серд­ное ви­де­ние и па­че на­де­я­ния и за­ступ­ле­ния на­ше­го бысть без празд­не­ства. Вос­хо­тех, да не без празд­ни­ка оста­нет­ся св. По­кров Твой, Пре­б­ла­гая»! Уста­нов­ле­ние празд­ни­ка в Рос­сии до­ка­зы­ва­ет­ся и сло­ва­ми цер­ков­ной пес­ни на празд­ник По­кро­ва, в ко­то­рой ука­зы­ва­ет­ся как на об­сто­я­тель­ства ви­де­ния во Влахерн­ском хра­ме, так и на по­чи­та­ние это­го со­бы­тия рус­ски­ми: «Вла­ды­чи­це, с чест­ны­ми и слав­ны­ми про­ро­ки, с вер­хов­ны­ми апо­сто­лы, и со свя­щен­но-му­че­ни­ки, и со ар­хи­ереи за ны греш­ныя Бо­гу по­мо­ли­ся, Тво­е­го По­кро­ва празд­ник в Рос­сий­стей зем­ли про­слав­ль­шия».

В кон­це XIV ве­ка был в Ца­рь­гра­де рус­ский дьяк Алек­сандр, ко­то­рый ви­дел во Влахерн­ской церк­ви ико­ну Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­цы, «Юж ви­де свя­тый Ан­дрей на воз­ду­се, за мир мо­ля­щу­ю­ся».

В Рос­сии как празд­ник По­кро­ва Бо­го­ма­те­ри, так и ико­на По­кро­ва — тро­га­тель­ный сим­вол неустан­но­го пред­ста­тель­ства Вла­ды­чи­цы за род люд­ской — при­шлись осо­бен­но по серд­цу. Празд­ник По­кро­ва, не бу­дучи дву­на­де­ся­тым, че­ству­ет­ся в на­род­ном бы­ту не ме­нее дву­на­де­ся­тых. Есть це­лый уезд­ный го­род Вла­ди­мир­ской гу­бер­нии — По­кров. В од­ной Москве есть По­кров­ский мо­на­стырь, По­кров­ская об­щи­на се­стер ми­ло­сер­дия, По­кров­ский со­бор, на­зы­ва­е­мый обык­но­вен­но хра­мом Ва­си­лия Бла­жен­но­го. Со­бор этот за­ло­жен ца­рем Иоан­ном Ва­си­лье­ви­чем Гроз­ным по­сле воз­вра­ще­ния из ка­зан­ско­го по­хо­да в па­мять взя­тия Ка­за­ни, так как в празд­ник По­кро­ва про­изо­шел при­ступ и рус­ские овла­де­ли го­ро­дом.

Ико­на По­кро­ва изо­бра­жа­ет обык­но­вен­но ам­вон Влахерн­ско­го хра­ма, с ко­то­ро­го дья­кон, про­тя­ги­вая ру­ку с ора­рем, про­из­но­сит ек­те­нию. Око­ло ам­во­на мо­ля­щий­ся на­род, а сре­ди него бла­жен­ный Ан­дрей в ру­би­ще ука­зы­ва­ет Епи­фа­нию на сто­я­щую в об­ла­ках Вла­ды­чи­цу, окру­жен­ную свя­ты­ми и ан­ге­ла­ми. Она дер­жит на ши­ро­ко рас­про­стер­тых ру­ках Свой омо­фор. Та­кое изо­бра­же­ние ико­ны По­кро­ва мож­но ви­деть, на­при­мер, на пла­фоне ку­по­ла церк­ви Санкт-Пе­тер­бург­ско­го Пе­да­го­ги­че­ско­го ин­сти­ту­та.

Из­дав­на су­ще­ство­ва­ли в Рос­сии хра­мы и це­лые мо­на­сты­ри в честь По­кро­ва Бо­го­ма­те­ри. Так, по пре­да­нию, бла­го­вер­ный ве­ли­кий князь Ан­дрей Бо­го­люб­ский в го­ро­де Бо­го­лю­бо­ве, близ Вла­ди­ми­ра, по­стро­ил храм По­кро­ва. В Нов­го­ро­де в XII ве­ке су­ще­ство­вал Зве­рин­ский мо­на­стырь в честь По­кро­ва Бо­го­ма­те­ри.

Вот неко­то­рые из чти­мых икон По­кро­ва в Рос­сии:

В Москве: в По­кров­ском со­бо­ре Ва­си­лия Бла­жен­но­го; в церк­ви Вос­кре­се­ния, что в Ба­ра­шах, и в церк­ви По­кро­ва в Крас­ном се­ле.

В Харь­ко­ве, в Хри­сто­рож­де­ствен­ской церк­ви, за ре­кой Ло­па­нью, про­сла­вив­ша­я­ся по­мо­щью жи­те­лям во вре­мя хо­ле­ры.

В Мин­ской гу­бер­нии: в го­ро­де Но­во­груд­ке, в Ни­ко­ла­ев­ском со­бо­ре, и в се­ле Жу­ко­ве.

В Яро­слав­ской гу­бер­нии, в трех вер­стах от Уг­ли­ча, на дру­гом бе­ре­гу Вол­ги, в По­кров­ском Па­и­си­е­вом мо­на­сты­ре.

В Во­ло­год­ской гу­бер­нии, в Ди­о­ни­си­е­во-Глу­шиц­ком мо­на­сты­ре, на­пи­сан­ная са­мим ос­но­ва­те­лем оби­те­ли преп. Ди­о­ни­си­ем Глу­шиц­ким, жив­шим в на­ча­ле XV ве­ка.

В По­кров­ском Доб­ром мо­на­сты­ре, близ г. Лих­ви­на Ка­луж­ской епар­хии так­же есть чти­мый об­раз По­кро­ва Бо­го­ма­те­ри. Еже­год­но в кон­це ав­гу­ста ико­ну тор­же­ствен­но при­но­сят в г. Лих­вин, где она оста­ет­ся око­ло ме­ся­ца и по­се­ща­ет до­ма жи­те­лей, а к празд­ни­ку сво­е­му воз­вра­ща­ет­ся об­рат­но в мо­на­стырь.

Са­мая же из­вест­ная из икон это­го име­ни есть ико­на Пско­во-По­кров­ская, празд­но­ва­ние ко­то­рой со­вер­ша­ет­ся 1 ок­тяб­ря.

Источник

Акафист Покрову Пресвятой Богородицы

Кондак 1

Избра́нней предве́чным Царе́м, превы́шшей вся́каго созда́ния, небесе́ и земли́ Цари́це, прише́дшей иногда́ во Влахе́рнскую це́рковь на моли́тву, досто́йное поклоне́ние с благодаре́нием принося́ще, я́ко во тме́ су́щии, под Твой светя́щийся омофо́р с ве́рою и умиле́нием прибега́ем. Ты же, я́ко иму́щи держа́ву непобеди́мую, от вся́ких нас бед свобожда́й, да зове́м Ти: Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й нас от вся́каго зла честны́м Твои́м омофо́ром.

Икос 1

Арха́нгел и а́нгел мно́жество, с Предте́чею, Богосло́вом и всех святы́х ли́ком сопредста́ша Тебе́, Цари́це свое́й, в це́ркви Влахе́рнстей и, умиле́нная моле́ния Твоя́ о всем ми́ре слы́шавше, со удивле́нием возопи́ша такова́я: Ра́дуйся, Бо́га Отца́ безнача́льнаго предве́чное благоволе́ние; ра́дуйся, Бо́га Сы́на безле́тнаго пречи́стое вмести́лище. Ра́дуйся, Бо́га Ду́ха Всесвята́го избра́нное жили́ще; ра́дуйся, го́рних чино́в а́нгельских непрестаю́щее удивле́ние. Ра́дуйся, те́мных си́л а́дских всегро́зное устраше́ние; ра́дуйся, Юже на возду́се срета́ют многоочи́тии херуви́ми. Ра́дуйся, Ейже похва́льная воспису́ют шестокрила́тии серафи́ми; ра́дуйся, Ея́же преблаго́му покро́ву и мы, земноро́днии, благода́рне покланя́емся. Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й нас от вся́каго зла честны́м Твои́м омофо́ром.

Кондак 2

Ви́девше Тя святы́й Андре́й со Епифа́нием в це́ркви на возду́се за христиа́ны Бо́гу моля́щуюся, позна́ша, я́ко Ма́терь еси́ возне́сшагося на не́бо Христа́ Бо́га на́шего, и, припа́дше на зе́млю, ра́достно покланя́хуся всеблаго́му покро́ву Твоему́, зову́ще: Аллилу́иа.

Икос 2

Ра́зум недоразумева́емый еси́, Богоро́дице Де́во, в защище́нии люде́й правосла́вных, сего́ ра́ди врази́ на́ши и не познаю́т, коль сильна́ есть моли́тва Бо́жия Ма́тере. Мы же, о Твое́м всемо́щнем заступле́нии до́бре ве́дуще, си́це к Тебе́ со умиле́нием зове́м: Ра́дуйся, премилосе́рдая уте́шительнице всех скорбя́щих и обремене́нных; ра́дуйся, неусыпа́ющая наста́внице всех заблу́ждших и ослепле́нных. Ра́дуйся, пра́ведно дви́жимый гнев Бо́жий на нас Твои́м моле́нием ско́ро утоля́ющая; ра́дуйся, злы́я стра́сти на́ша всемо́щным манове́нием укроща́ющая. Ра́дуйся, кре́пкое возбужде́ние спя́щих со́вестей; ра́дуйся, нетру́дное преодоле́ние беззако́нных на́выков. Ра́дуйся, Ея́же ра́ди ад стене́т и ду́си зло́бы трепе́щут; ра́дуйся, Ея́же ра́ди врата́ рая́ всем нам отверза́ются. Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й нас от вся́каго зла честны́м Твои́м омофо́ром.

Кондак 3

Си́ла Вы́шняго осеня́ет с ве́рою и благогове́нием прибега́ющих к Твоему́ всечестно́му покро́ву: еди́ней бо то́чию Тебе́, Пресвяте́й и Пречи́стей Ма́тери Бо́жией, даде́ся, да вся́кое проше́ние Твое́ испо́лнится. Те́м у́бо всяк во́зраст ве́рных славосло́вит Тя и Сы́на Твоего́, зову́щ: Аллилу́иа.

Икос 3

Иму́щи бога́тство милосе́рдия неоску́дное, всем конце́м земли́ простира́еши ру́ку по́мощи, Влады́чице: боля́щим – исцеле́ние, стра́ждущим – осла́бу, слепы́м – прозре́ние и всем вся, по коего́ждо потре́бе подае́ши, благода́рне вопию́щим: Ра́дуйся, правосла́вия несокруши́мая кре́посте и огра́до; ра́дуйся, святы́х хра́мов и олтаре́й пе́рвейшее украше́ние. Ра́дуйся, благоче́стия верне́йшее огражде́ние; ра́дуйся, благосе́рдых градоправи́телей неусыпа́ющая споспе́шнице. Ра́дуйся, непобеди́мая воево́до вожде́й и во́инств христиа́нских; ра́дуйся, свято́е зерца́ло пра́вды судия́м немздоприи́мным. Ра́дуйся, соверше́нный ра́зуме наста́вников и детоводи́телей; ра́дуйся, благослове́ние домо́в и семе́йств благочести́вых. Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й нас от вся́каго зла честны́м Твои́м омофо́ром.

Кондак 4

Бу́рею мно́гих бед одержи́мым нам помога́еши, Влады́чице: стои́ши бо пред лице́м олтаря́ Госпо́дня, воздви́гши ру́це Твои́ и мо́лишися, я́ко да на́шу недосто́йную моли́тву при́зрит Госпо́дь, Ца́рь сла́вы, и послу́шает проше́ния призыва́ющих и́мя Твое́ свято́е, к Сы́ну же Твоему́ зову́щих: Аллилу́иа.

Икос 4

Услы́ша Госпо́дь Бог Иису́са Нави́на моля́щася, и повелева́юща со́лнцу ста́ти, до́ндеже отмсти́т враго́м. Слы́шит и Твоя́ ны́не моле́ния Госпо́дь Иису́с, избра́нная пала́то Ду́ха Свята́го. Те́мже и мы, гре́шнии, на Тво́й наде́ющеся покро́в, Тебе́, я́ко Бо́жией Ма́тери, глаго́лати дерза́ем: Ра́дуйся, от Со́лнца мы́сленнаго озаре́нная и нас све́том незаходи́мым просвеща́ющая; ра́дуйся, сия́нием пречи́стыя души́ Твоея́ всю́ зе́млю просвети́вшая. Ра́дуйся, чистото́ю телесе́ Твоего́ вся небеса́ возвесели́вшая; ра́дуйся, святы́х оби́телей Христо́вых покро́в и снабде́ние. Ра́дуйся, ве́рных па́стырей Це́ркве бо́дрость и вразумле́ние; ра́дуйся, богобоя́зненных и́ноков и и́нокинь наста́внице. Ра́дуйся, невозмуща́емое успокое́ние благогове́йных ста́рцев; ра́дуйся, та́йное весе́лие чи́стых дев и вдови́ц. Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й нас от вся́каго зла честны́м Твои́м омофо́ром.

Кондак 5

Богови́дец Моисе́й во ополче́нии иногда́ на Амали́ка, егда́ ру́це воздвиза́ше, Изра́иль одолева́ше, егда́ же ру́це низпуща́ше, тогда́ Амали́к побежда́ше, поддержа́щими же его́ укрепле́н, победи́ врага́. Ты же, о Богома́ти, возде́вши ру́це Твои́ на умоле́ние, а́ще и ники́мже поддержи́ма, всегда́ побежда́еши враги́ христиа́нския, и нам щит еси́ непобеди́м, вопию́щим: Аллилу́иа.

Икос 5

Ви́девше Тя святы́х собо́ри на возду́се в це́ркви Влахе́рнстей, моле́бнии ру́це к Сы́ну и Бо́гу простира́ющую, ра́достно со арха́нгелы и а́нгелы благода́рную Ти песнь воспе́ша. Мы же крепча́йшима, па́че Моисе́овых рук, дла́ньма Твои́ма укрепля́еми, уми́льно вопие́м: Ра́дуйся, Ея́же ру́це поддержи́т за всех нас еди́ная Ея́ к нам любо́вь и милосе́рдие; ра́дуйся, пред Не́юже врази́ на́ша, ви́димии и неви́димии, стоя́ти не мо́гут. Ра́дуйся, те́мное по́лчище страсте́й и похоте́й на́ших прогоня́ющая; ра́дуйся, Огнь Боже́ственный – Христа́ неопа́льно на руку́ Свое́ю держа́щая и нас, хла́дных, тем воспламеня́ющая. Ра́дуйся, во́инствующих на плоть целому́дрием изря́дное венча́ние; ра́дуйся, подвиза́ющихся в посте́ и безмо́лвии при́сное собесе́дование. Ра́дуйся, изнемога́ющих от уны́ния и печа́ли ско́рая уте́шительнице; ра́дуйся, благода́тию смире́ния и терпе́ния снабдева́ющая. Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й нас от вся́каго зла честны́м Твои́м омофо́ром.

Кондак 6

Пропове́дник неоскудева́емыя благода́ти и ми́лостей Твои́х яви́ся святы́й Рома́н Сладкопе́вец, егда́ от Тебе́ во сне прия́т сви́ток кни́жный на снеде́ние: тем у́бо умудре́н, нача́т разу́мно пе́ти во сла́ву Твою́, святы́м же писа́ти похва́льная, взыва́я с ве́рою: Аллилу́иа.

Икос 6

Возсия́ла еси́ от и́стиннаго Со́лнца пра́вды заря́, Де́во Богоотрокови́це, просвеща́ющая всех прему́дростию Бо́га, Сы́на Твоего́, и в позна́ние и́стины приводя́щая зову́щих Ти такова́я: Ра́дуйся, Бо́жию Си́лу и Бо́жию Прему́дрость – Христа́ пло́тию породи́вшая; ра́дуйся, юро́дивую му́дрость ве́ка сего́ посрами́вшая, и ослепле́нных е́ю на путь пра́вый наставля́ющая. Ра́дуйся, святы́я ве́ры охране́ние и правосла́вных догма́тов наста́внице; ра́дуйся, нечести́вых ересе́й и тлетво́рных раско́лов искорени́тельнице. Ра́дуйся, та́йная и неудо́бь предви́денная вся до́бре ве́дущая, и и́мже подоба́ет, сказу́ющая; ра́дуйся, лжи́вых прови́дцев и су́етная гада́ния посрамля́ющая. Ра́дуйся, в час недоуме́ний мысль бла́гу на се́рдце полага́ющая; ра́дуйся, от па́губных начина́ний и несмы́сленных пожела́ний воспяща́ющая. Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й нас от вся́каго зла честны́м Твои́м омофо́ром.

Кондак 7

Хотя́й долготерпели́вый Всеви́дец Госпо́дь яви́ти Своего́ человеколю́бия неизсле́димую щедро́т бе́здну, избра́ Тебе́ еди́ну в Ма́терь Себе́, и сотвори́ Тя лю́дем непреодоле́нное защище́ние: да а́ще кто от них и пра́ведным судо́м Бо́жиим осужде́ния досто́ин яви́тся, Твои́м оба́че держа́вным покро́вом сохраня́ется на покая́ние, зовы́й: Аллилу́иа.

Икос 7

Ди́вная показа́л еси́ дела́ Твоя́ в Пречи́стей Ма́тери Твое́й, Го́споди, егда́ пречу́дный омофо́р в руце́ Ея́ светя́щийся па́че лучь со́лнечных яви́ся, и́мже покрыва́ше лю́ди, су́щия в це́ркви Влахе́рнстей. О такове́м у́бо зна́мении милосе́рдаго Ея́ заступле́ния услы́шавше, у́жасом и ра́достию одержи́ми, вси глаго́лаху: Ра́дуйся, нерукотворе́нный омофо́р, а́ки о́блак, над всем ми́ром распросте́ршая; ра́дуйся, Преве́чнаго Архиере́я, Сы́на Своего́, зна́мение на руце́ Свое́й держа́щая. Ра́дуйся, но́вую ми́лость и но́вую благода́ть сим в Це́ркви Правосла́вней явля́ющая; ра́дуйся, сто́лпе о́блачный, от искуше́ний и собла́знов ми́ра всех нас покрыва́ющий. Ра́дуйся, сто́лпе о́гненный, среди́ мглы́ греха́ всем нам путь спасе́ния показу́ющий; ра́дуйся, я́вных благоче́стия подви́жников я́вное укрепле́ние. Ра́дуйся, та́йных среди́ ми́ра рабо́в Бо́жиих та́йное вразумле́ние; ра́дуйся, и мене́, обнаже́ннаго до́брых дел, не оставля́ющая Свои́м покро́вом и благода́тию. Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й нас от вся́каго зла честны́м Твои́м омофо́ром.

Кондак 8

Ди́вно Тя от небе́с во Влахе́рнстей це́ркви я́вльшуюся, а́нгели воспе́ша, апо́столи просла́виша, лик святи́телей и преподо́бных, и жен святы́х сосло́вие восхвали́ша, Предте́ча с Богосло́вом поклони́шася, лю́дие же, су́щии в це́ркви, с весе́лием вопия́ху: Аллилу́иа.

Икос 8

Все́ми вы́шними и ни́жними влады́чествуя Госпо́дь, узре́в Тя в це́ркви Ма́терь Свою́ стоя́щу и со умиле́нием к Нему́ моля́щуюся, рече́: «проси́, Ма́ти Моя́, зане́ не отвращу́ся Тебе́, но испо́лню вся проше́ния Твоя́ и благода́рственная си́це Тебе́ всех пе́ти научу́»: Ра́дуйся, ковче́же заве́та, в не́мже храни́тся освяще́ние всего́ ро́да челове́ческаго; ра́дуйся, ста́мно пресвята́я, в не́йже а́лчущим пра́вды блюде́тся Хлеб жи́зни ве́чныя. Ра́дуйся, сосу́де всезлаты́й, в не́мже угото́вася нас ра́ди пло́ть и кро́вь Боже́ственнаго Агнца; ра́дуйся, оста́вленных врача́ми на Свои́ всемо́щныя ру́це прие́млющая. Ра́дуйся, разсла́бленных те́лом, но не ду́хом и ве́рою, со одра́ боле́зни воздвиза́ющая; ра́дуйся, погубля́ющим от неду́га ум, но́вый и лу́чший смысл подаю́щая. Ра́дуйся, на стро́потнем пути́ греха́ и страсте́й нас прему́дре запина́ющая; ра́дуйся, жесто́кость нераска́яннаго се́рдца на́шего умиля́ющая. Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й нас от вся́каго зла честны́м Твои́м омофо́ром.

Кондак 9

Все естество́ а́нгельское похва́льная прино́сит Тебе́, и́стинней Бо́жией Ма́тери и Засту́пнице всех, притека́ющих к Тебе́, ве́дуще, я́ко несокруши́мым покро́вом Твои́м пра́ведных возвеселя́еши, гре́шных заступа́еши, бе́дствующих избавля́еши и мо́лишися о всех ве́рных, зову́щих: Аллилу́иа.

Икос 9

Вети́я многовеща́нныя, я́ко ры́бы безгла́сныя, недоуме́ют, ка́ко восхвали́ти по достоя́нию вели́кий всечестна́го Покро́ва Твоего́ пра́здник: вся бо о Тебе́ от них глаго́лемая не суть дово́льна к еди́ному изчисле́нию щедро́т Твои́х. Мы́ же, Твоя́ неисче́тныя благодея́ния ви́дяще, с весе́лием взыва́ем: Ра́дуйся, от я́звы и всегуби́тельства сме́ртнаго нас соблюда́ющая; ра́дуйся, от внеза́пнаго колеба́ния земли́ гра́ды и ве́си сохраня́ющая. Ра́дуйся, от разлия́ния вод и потопле́ния руко́ю кре́пкою возводя́щая; ра́дуйся, от запале́ния о́гненнаго росо́ю моли́тв Твои́х избавля́ющая. Ра́дуйся, от гла́да душе́внаго и теле́снаго Хле́бом Жи́зни снабдева́ющая; ра́дуйся, уда́ры мо́лнии и гро́ма от главы́ на́шея отводя́щая. Ра́дуйся, от наше́ствия иноплеме́нник и та́йных убийц спаса́ющая; ра́дуйся, от дома́шния бра́ни и вражды́ единокро́вных ми́ром и любо́вию огражда́ющая. Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й нас от вся́каго зла честны́м Твои́м омофо́ром.

Кондак 10

Спасти́ хотя́й род челове́ческий от пре́лести вра́жия человеколю́бец Госпо́дь Тебе́, Ма́терь Свою́, дарова́ земны́м нам в по́мощь, покро́в и защи́ту, да бу́деши печа́льным утеше́ние, скорбя́щим ра́дование, оби́димым засту́пница, и да всех из глубины́ грехо́вныя воздви́гнеши, пою́щих: Аллилу́иа.

Икос 10

«Царю́ Небе́сный – глаго́лаше в моли́тве на возду́се со а́нгелы стоя́щая Всенепоро́чная Цари́ца, – приими́ вся́каго челове́ка, моля́щася к Тебе́ и призыва́юща и́мя Мое́ на по́мощь, да не оты́дет от ли́ка Моего́ тощь и неуслы́шан». Сию́ всеблагу́ю моли́тву слы́шавше, собо́ри святы́х благода́рне возопи́ша: Ра́дуйся, чи́стых рука́ми и се́рдцем земледе́льцев благослове́нными плода́ми венча́ющая; ра́дуйся, по́моще и пра́ведное мздовоздая́ние всем пра́во ку́плю де́ющим. Ра́дуйся, клятвопреступле́ний и непра́ведных стяжа́ний всенаро́дное обличе́ние; ра́дуйся, бе́дствующим в пути́, на су́ше и вода́х внеза́пное вспоможе́ние. Ра́дуйся, безча́дных роди́телей плода́ми ве́ры и ду́ха веселя́щая; ра́дуйся, безма́терних сиро́т незри́мая воспита́тельнице. Ра́дуйся, кре́пкая засту́пнице су́щих в плену́ и изгна́нии; ра́дуйся, неусыпа́ющая попечи́тельнице во у́зах и темни́це седя́щих. Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й нас от вся́каго зла честны́м Твои́м омофо́ром.

Кондак 11

Пе́ние всеумиле́нное слы́шаще и те́плей Твое́й моли́тве о нас вне́млюще, про́сим Тебе́, Де́во Богоро́дице, не пре́зри гла́са рабо́в Твои́х: к Тебе́ бо в напа́стех и ско́рбех прибега́ем и пред Тобо́ю в беда́х на́ших сле́зы пролива́ем, зову́ще: Аллилу́иа.

Икос 11

Яко светоприе́мную свещу́, в моли́тве горя́щую, ви́дяще Тя на возду́се Влахе́рнская це́рковь, согла́сно со мно́жеством люде́й, в не́й бы́вших, возглаша́ше: «отку́ду мне сие́, да прии́де Ма́ти Го́спода моего́ ко мне?» Святы́й же Андре́й со Епифа́нием те́пле моля́хуся к Тебе́, зову́ще: Ра́дуйся, всех даро́в духо́вных и теле́сных незави́стная пода́тельнице; ра́дуйся, полага́ющих нача́ло покая́ния гре́шников ве́рная предста́тельнице. Ра́дуйся, борю́щихся со страстьми́ и прило́гами вра́жиими всегда́шняя спобо́рнице; ра́дуйся, незри́мое укроще́ние влады́к жесто́ких и зверонра́вных. Ра́дуйся, та́йный поко́е и отра́до рабо́в кро́тких и стра́ждущих; ра́дуйся, всежела́нное соверше́ние благи́х супру́жеств. Ра́дуйся, ма́терей детородя́щих ско́рое и безболе́зненное разреше́ние; ра́дуйся, в час кончи́ны еди́ная всем нам помо́щнице. Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й нас от вся́каго зла честны́м Твои́м омофо́ром.

Кондак 12

Благода́ть Боже́ственную испроси́ нам у Сы́на Твоего́ и Бо́га, простри́ нам ру́ку по́мощи, отжени́ от нас вся́каго врага́ и супоста́та, и умири́ на́шу жи́знь, да не поги́бнем лю́те, без покая́ния, но приими́ нас в ве́чныя кро́вы, Покрови́тельнице на́ша, да ра́дующеся Тебе́ зове́м: Аллилу́иа.

Икос 12

Пою́ще Тво́й держа́вный покро́в, хва́лим Тя вси, я́ко тве́рдую предста́тельницу на́шу, и покланя́емся Тебе́, о нас моля́щейся: ве́руем бо и наде́емся, я́ко испро́сиши у Сы́на Твоего́ и Бо́га блага́я ве́чная и вре́менная, всем с любо́вию вопию́щим Тебе́ си́це: Ра́дуйся, всей вселе́нней кре́пкое заступле́ние; ра́дуйся, всех стихи́й земны́х и небе́сных освяще́ние. Ра́дуйся, всех време́н го́да благослове́ние; ра́дуйся, всех наве́тов и искуше́ний от ми́ра, пло́ти и диа́вола находя́щих, попра́ние. Ра́дуйся, неча́емое примире́ние ожесточе́нно вражду́ющих; ра́дуйся, недове́домое исправле́ние нераска́янных гре́шников. Ра́дуйся, не отверга́ющая все́ми презре́нных и отве́рженных; ра́дуйся, сами́х отча́янных от ро́ва поги́бели исхища́ющая. Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й нас от вся́каго зла честны́м Твои́м омофо́ром.

Кондак 13

О, всепе́тая Ма́ти, пречи́стая Госпоже́, Де́во Богоро́дице! К Тебе́ возвожду́ душе́вныя и теле́сныя о́чи, к Тебе́ простира́ю разсла́бленныя ру́це и из глубины́ се́рдца вопию́: при́зри на ве́ру и смире́ние души́ моея́, покры́й мя всемо́щным омофо́ром Твои́м, да изба́влюся от всех бед и напа́стей, и в час кончи́ны моея́, о Всеблага́я, предста́ни мне и угото́ваннаго ра́ди грехо́в мои́х изба́ви муче́ния, да вы́ну покланя́яся зову́: Аллилу́иа.

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос: Арха́нгел и а́нгел мно́жество… и 1-й кондак: Избра́нней предве́чным Царе́м...

Икос 1

Арха́нгел и а́нгел мно́жество, с Предте́чею, Богосло́вом и всех святы́х ли́ком сопредста́ша Тебе́, Цари́це свое́й, в це́ркви Влахе́рнстей и, умиле́нная моле́ния Твоя́ о всем ми́ре слы́шавше, со удивле́нием возопи́ша такова́я: Ра́дуйся, Бо́га Отца́ безнача́льнаго предве́чное благоволе́ние; ра́дуйся, Бо́га Сы́на безле́тнаго пречи́стое вмести́лище. Ра́дуйся, Бо́га Ду́ха Всесвята́го избра́нное жили́ще; ра́дуйся, го́рних чино́в а́нгельских непрестаю́щее удивле́ние. Ра́дуйся, те́мных си́л а́дских всегро́зное устраше́ние; ра́дуйся, Юже на возду́се срета́ют многоочи́тии херуви́ми. Ра́дуйся, Ейже похва́льная воспису́ют шестокрила́тии серафи́ми; ра́дуйся, Ея́же преблаго́му покро́ву и мы, земноро́днии, благода́рне покланя́емся. Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й нас от вся́каго зла честны́м Твои́м омофо́ром.

Кондак 1

Избра́нней предве́чным Царе́м, превы́шшей вся́каго созда́ния, небесе́ и земли́ Цари́це, прише́дшей иногда́ во Влахе́рнскую це́рковь на моли́тву, досто́йное поклоне́ние с благодаре́нием принося́ще, я́ко во тме́ су́щии, под Твой светя́щийся омофо́р с ве́рою и умиле́нием прибега́ем. Ты же, я́ко иму́щи держа́ву непобеди́мую, от вся́ких нас бед свобожда́й, да зове́м Ти: Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й нас от вся́каго зла честны́м Твои́м омофо́ром.

Молитва

О, Пресвята́я Де́во, Ма́ти Го́спода вы́шних сил, небесе́ и земли́ Цари́це, гра́да и страны́ на́шея всемо́щная Засту́пнице! Приими́ хвале́бно-благода́рственное пе́ние сие́ от нас, недосто́йных раб Твои́х, и вознеси́ моли́твы на́ши ко престо́лу Бо́га, Сы́на Твоего́, да ми́лостив бу́дет непра́вдам на́шим и проба́вит благода́ть Свою́ чту́щим всечестно́е и́мя Твое́ и с ве́рою и любо́вию покланя́ющимся чудотво́рному о́бразу Твоему́. Не́смы бо досто́йни от Него́ поми́ловани бы́ти, а́ще не Ты́ уми́лостивиши Его́ о нас, Влады́чице, я́ко вся Тебе́ от Него́ возмо́жна суть. Сего́ ра́ди к Тебе́ прибега́ем, я́ко к несомне́нней и ско́рой Засту́пнице на́шей: услы́ши нас, моля́щихся Тебе́, осени́ нас вседержа́вным покро́вом Твои́м и испроси́ у Бо́га, Сы́на Твоего́, па́стырем на́шим – ре́вность и бде́ние о душа́х, градоправи́телем – му́дрость и си́лу, судия́м – пра́вду и нелицеприя́тие, наста́вником – ра́зум и смиренному́дрие, супру́гом – любо́вь и согла́сие, ча́дом – послуша́ние, оби́димым – терпе́ние, оби́дящим – стра́х Бо́жий, скорбя́щим – благоду́шие, ра́дующимся – воздержа́ние, всем же нам – дух ра́зума и благоче́стия, дух милосе́рдия и кро́тости, дух чистоты́ и пра́вды. Ей, Госпоже́ Пресвята́я, умилосе́рдися на немощны́я лю́ди Твоя́: разсе́янныя собери́, заблу́ждшия на путь пра́вый наста́ви, ста́рость поддержи́, ю́ныя уцелому́дри, младе́нцы воспита́й, и при́зри на всех нас призре́нием ми́лостиваго Твоего́ заступле́ния, воздви́гни нас из глубины́ грехо́вныя и просвети́ серде́чныя о́чи на́ша к зре́нию спасе́ния. Ми́лостива нам бу́ди зде и та́мо, в стране́ земна́го прише́льствия и на стра́шнем суде́ Сы́на Твоего́. Преста́вльшияся же в ве́ре и покая́нии от жития́ сего́ отцы́ и бра́тию на́шу в ве́чней жи́зни со а́нгелы и со все́ми святы́ми жи́ти сотвори́. Ты бо еси́, Госпоже́, сла́ва небе́сных и упова́ние земны́х, Ты по Бо́зе на́ша Наде́жда и Засту́пница всех, притека́ющих к Тебе́ с ве́рою. К Тебе́ у́бо мо́лимся и Тебе́, я́ко всемогу́щей Помо́щнице, са́ми себе́ и друг дру́га и весь живо́т наш предае́м, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *